سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خرید بازی
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 30001
کل یادداشتها ها : 10

نوشته شده در تاریخ 91/11/29 ساعت 8:57 ع توسط خرید بازی


بازی Call of Duty: Black Ops نسخه جدیدی از سری بازی های Call of Duty است که توسط استودیوی بازی سازی Treyarch در حال ساخت است. از این رو سایت VG247 مصاحبه ای را با آقای مارک لامیا (Mark Lamia) رئیس استودیوی Treyarch انجام داده است که نظر شما را به آن جلب می کنیم.

VG247: چرا بازی را از سبک جنگ جهانی دوم خارج کردید و زمینه داستانی بازی را در دوران جنگ سرد قرار دادید. جنگی که جذابیت کمتری نسبت به جنگ جهانی دوم دارد.

لامیا: قصد ما ساخت چیزی جدید بود. ما نسخه های زیادی از جنگ جهانی ساختیم و به آن افتخار می کنیم. اما ما چیز جدیدی می خواستیم. این دوره بزرگی برای یک Call of Duty جدید است. در این دوره زمانی، کارهای زیادی صورت نگرفته اند و مردم چیز زیادی درباره این دوران نمی دانند. این یعنی اینکه تجربه زیادی درباره ماموریت های پنهانی، رازهای این جنگ و جنگ های غیر منظم در دست نیست. چیزی که ما قصد گفتن آن را در این بازی داریم، فراتر از آن چیزهایی است که کتاب ها به آن اشاره کرده اند.

VG247: کوبا و ویتنام در جایی با آمریکا درگیر بودند که توانایی های آمریکا نمی توانست آن مکان ها را به طور خوب پشتیبانی و پوشش بدهد. حال شما در بازی بدون گمراه کردن مردم چگونه آن مناطق را پوشش دادید؟

لامیا: بازی و داستان آن درباره عملیات های سیاه (Black Operations) است، نه درباره جنگ ویتنام. بازی پیرامون جنگ ویتنام است و به نقطه های مهم جنگ سرد هم می پردازد. اما بیشتر بازی پیرامون عملیات هایی است که مردم درباره آن ها چیزی نشنیده اند.

VG247: اما به تصویر کشیدن چنین چیزی سخت نیست؟

لامیا: شما می دانید که در کوبا چه اتفاقاتی افتاده است؟ می دانید که در ویتنام چه اتفاقاتی افتاد؟ من با گروه های دیده بانی (Observation) که از نیروهای کلاه سبز (Green Beret)، نیروی هوایی و دریایی تشکیل شده بودند، صحبت کرده ام. زمانی که با آن ها صحبت می کردم، آن ها درباره ماموریت های بسیار مخیانه و محرمانه ای صحبت می کردند. پس داستان بازی ما آن چیزی نیست که رسانه ها به مردم گفته اند. داستان ما درباره چیزی است که رسانه ها آن را گزارش نداده اند. داستان ما پیرامون ماموریت ها و عملیات هایی است که دولت آن ها را انکار می کند. چون برخی از آن ها باعث به راه افتادن جنگ جهانی سوم می شد. بدون قرار دادن راه های مختلف در داستان، ما قصد داریم بازیکن به شدت با بازی همراه شود. داستانی که ماموریت های سیاه را به نمایش در می آورد که خود آن درباره سربازانی است که پدر خوانده گروه های تاکتیکی هستند. این افراد به طور یقین بسیار سرسخت بودند. آن ها کسانی بودند در یک لحظه در میدان نبرد تصمیم می گرفتند که چه کاری لازم است انجام شود، چون دشمن برای نابودی آن ها اقدام می کرد.

VG247: یعنی افراد بد در Black Ops قرار دارند؟ یا فقط ما هستیم که در یک سمت قرار داریم و با سمت دیگر مبارزه می کنیم؟

لامیا: ما داستان بسیار بزرگی را برای این بازی در نظر داریم و شخصیت های بازی باز هم مشغول مبارزه می شوند. می توانم به شما بگویم که در بازی یک ژنرال از ارتش شوروی وجود دارد که باید آن را از بین ببرید. البته که شما در یک سمت نبرد قرار دارید و آن ها هم در سمت دیگر نبرد. شما یک نبرد تاریخی را پیش رو دارید که یک لایه از داستان بازی را تشکیل می دهد. نبردهای مخفی، بخش دیگری از داستان را تشکیل می دهند و شخصیت ها هم پیکره اصلی داستان را تشکیل می دهد. شخصیت های بازی در هر دو گروه نقش بسیار مهمی را در بازی ایفا می کنند.

VG247: به نظر شما بازیکن های آمریکایی بازی ای را که در آن نقش افراد خوب را ندارند را در یک بازی FPS که پایه تاریخی دارد، دوست خواهند داشت؟

لامیا: بگذارید بگویم که من فکر می کنم به آن زمان (جنگ سرد) بسیار گنگ و نامعلوم علاقه مند هستم. این یکی از مسائلی است که در آن زمان کاملا مشخص است. اما این بازی Call of Duty است و شما در آن یک قهرمان هستید. بازی به گونه ای است که ما مطمئن هستیم مراحل را با موفقیت پشت سر می گذارید. بازی طور طراحی شده است که موقیت آمیز باشد. شما یک نیروی سرسخت هستید و باید قهرمانانه مبارزه کنید. آیا من فکر می کنم که مردم بتوانند بازی ای را بازی کنند که در آن در سمت نیروهای آمریکایی نیستند؟ بله. ما این کار را قبلا آزمایش کرده ایم. در نسخه های قبلی، بازیکنان به جای نیروهای انگلیسی و کانادایی هم بازی کرده اند. همچنین بازیکنان در نقش نیروهای دیگری هم در سری بازی های Call of Duty قرار گرفته اند. من دوست دارم که بگویم در بخش چندنفره مردم در قالب نیروهای مختلف به بازی کردن مشغول شده اند.

VG247: با وضعیت کنونی Infinity Ward، آیا برای اینکه بازی را امسال عرضه کنید، به شما فشار وارد شد؟

لامیا: چیزی که در این باره می توانم به شما بگویم، این است که ما فشار زیادی را برای ساخت بخش فوق العاده تک نفره تحمل کردیم. ما در حال ساخت نسخه بعدی Call of Duty هستیم و می خواهیم که آن بسیار بزرگ باشد. ما می خواهیم بهترین تجربه را به بازیکنان انتقال دهیم.

VG247: آیا شما علاقه زیاد بازیکنان به Call of Dutyهای ساخته Treyarch را دیده اید؟ آیا شما هم مانند Infinity Ward تصمیم دارید که سرورهای Dedicate را مانند Modern Warfare 2 از بازی حذف کنید؟

لامیا: ما همیشه به صحبت های بازیکنان گوش می کنیم. به نظر من فعلا این مهم است که ما روی بازی خود تمرکز داشته باشیم تا به Infinity Ward و بازی آن ها. آن ها اکنون همبستگی لازم را ندارند. در بازی Call of Duty: World at War ما سرورهای Dedicate را داشتیم. بخش چندنفره این بازی روی کنسول ها به صورتLocal دسته بندی می شد. می توانم به شما بگویم که مردم خیلی دوست دارند که سرورهای Dedicate را در بازی ببینند و من هم بسیار خوشحال هستم که درباره این موضوع صحبت کنم.

VG247: این موضوع ناامید کننده نیست؟ تایید کردن و شفاف سازی مجدد همراه با در بر داشتن استانداردی که در گذشته آن را پشت سر گذاشتید؟

لامیا: من فکر می کنم که زمانی این موضوع ناامید کننده باشد که ما برای معرفی بازی آماده نباشیم. اما همه می خواهند بدانند که چه خبر است. من خوشحال هستم که اکنون بازی به سطحی رسیده که ما می توانیم درباره آن صحبت کنیم و شما و بازیکنان می توانند تریلرهای آن را مشاهده کنند. بازیکنان می توانند ببینند که ما چه کار کرده ایم و می توانند نظرهای خود را بیان کنند. ما واقعا به کار خود افتخار می کنیم و امیدواریم که مردم آن را دوست داشته باشند.


منبع : پردیس گیم








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ